Comencen les Jornades de formació interna del CECAS

Els dies 13 i 23 d’aquest mes de febrer s’han iniciat les jornades de formació interna que el CECAS té intenció d’anar organitzant regularment. Les dues edicions s’han celebrat a Barcelona, a les sales de Càritas Catalunya. Han participat un total de 24 professionals dels diferents equips interdisciplinaris dels recursos de Barcelona i Tarragona, així com 2 membres de la fundació Rauxa. La primera temàtica tractada: Les emocions i els sentiments en l’addicte a les substàncies. Com treballar-les?,  ha estat una tria dels propis professionals de l’entitat com a resultat d’un qüestionari de prioritats per anar abordant diferents aspectes clau per l’acompanyament terapèutic de l’addicció a les substàncies. El psicòleg de l’entitat i gestor del coneixement de la Fundació CECAS Joan Ramon Farré, ha estat l’encarregat de coordinar, exposar els continguts i preparar un dossier amb el redactat dels mateixos. L’escrit intenta no solament posar de relleu la importància de treballar i fer acompanyament de l’àrea emocional, sinó copsar també l’evolució històrica d’algunes fórmules d’actuació i tipologia de grups específics de caràcter emocional que s’han anat perfilant dins el programa de tractament del CECAS al llarg dels anys.

El desenvolupament de les competències emocionals afavoreix el benestar de qualsevol persona, però en l’addicte a les substàncies agafa una especial importància per la marcada desconnexió d’aquesta àrea durant les etapes de consum. Una vegada aconseguida l’abstinència, el treball haurà de ser gradual i progressiu, simultani a la seguretat externa i interna que vagi adquirint la persona al llarg de la seva recuperació.

Joan Ramon Farré, responsable de Gestió del coneixement.