2ona Jornada Programa Residencial d’Homes (PRH)

Avui dia 21 de juny del 2023 hem celebrat la segona jornada de PHR d’aquest any a Can Puig. Com sempre ha sigut un plaer ser acollits per aquesta comunitat, ja que sempre ens reben amb molt d’afecte i ens cuiden preparant un bon esmorzar que ens dona força per poder treballar.

En aquesta PRH, l’equip de directors de serveis va preparar una dinàmica per equips, amb l’objectiu de compartir i reflexionar la intervenció dels equipaments en 3 casos pràctics que coneixem amb l’objectiu de créixer professionalment com a equipaments d’atenció directa que som.

La jornada ha estat molt satisfactòria, primerament una trobada general amb tots els participants de la PRH, i posteriorment un treball en grup per casos reflexionant sobre les següents preguntes; ¿quines dificultats ens hem trobat com a equip en l’acompanyament del cas? Com les gestionem com equip? Podríem haver intervingut d’una altra forma? Com ha estat la coordinació entre fases?
Després del treball en grups, amb els representants de tots els equipaments, hem fet una posada en comú, molt profitosa i participativa. Les conclusions han estat les següents:
– La dificultat del treball individual amb cada usuari dins d’un tractament grupal.
– Poder treballar amb un PTI real i consensuat entre l’usuari i el professional.
– Saber que podem comptar amb recursos externs, per fer derivacions amb la finalitat de poder treballar alguns aspectes que no podem treballar en el nostre recurs.

Crec que parlo per tots si dic que la jornada ha estat molt positiva i enriquidora. Que ara només queda poder plasmar o entomar com tot el que hem treballat ho podem posar en pràctica.

Laura Pascual, Terapeuta de families