Comencem amb el taller de manipulació d’aliments

Aquest mes de juny hem reprès els tallers de manipulació d’aliments pels usuaris de CECAS. Des del punt de vista sanitari és molt important tenir present la normativa sobre com fer un correcte ús del referent a la cuina i rebost.

En aquestes sessions d’aproximadament 45 minuts, treballem aspectes com la higiene, la correcta conservació dels aliments, ensenyem de quines maneres es poden contaminar els aliments i com evitar-ho, treballem aspectes com la temperatura de cocció i la manipulació d’aliments més delicats com la maionesa, les truites, les amanides, congelats, conserves i l’aigua. Fem una especial menció a la higiene, ordre i organització de l’espai de treball.

Ens sembla molt interessant que aquest taller formi part de l’aprenentatge en el procés terapèutic, no només per evitar una mala praxi sinó perquè dona suport a moltes de les indicacions educatives que es duen a terme a CECAS.

Marta Escolà, infermera del CECAS.