Dissabte 8 ens va deixar un home bo

Dissabte passat 8 de juliol ens va deixar en Frederic Bayer Ros a l’edat de 88 anys. La cerimònia de comiat s’ha celebrat aquest dilluns 10 de juliol al Tanatori Les Corts. L’oratori gran del tanatori s’ha quedat petit per acompanyar la família del Frederic en aquest moment de comiat. La celebració de l’Eucaristia i les paraules dirigides per part de l’Escolapi que ha presidit la celebració i dels companys i amics Pilar Malla, Joan Majó i dels nets del Frederic, han recollit mot bé els sentiments dels presents i han fet un bon panegíric de la seva vida.

Ens ha deixat un dels fundadors del CECAS. Un home de cultura, emprenedor, un home de valors i de família, competent, eficient, senzill i treballador. Un home militant, implicat amb la societat i amb l’Església.

Des de la Fundació volem donar gràcies a Déu per tot el que el Frederic ha donat al CECAS, per ser un dels impulsors d’un projecte apassionant. Que continuem amb la mateixa il·lusió que ell va viure la seva etapa al CECAS. Tinguem un record agraït per ell i per la seva família en aquests moments. Descansi en pau.

Frederic Bayer Ros (1935-2023). Químic i empresari, amb vocació social i ferma convicció per la lluita en la conservació de la Societat del Benestar, va ser un dels membres fundadors de la Fundació Bofill (1985), de la qual va formar part del primer patronat i posteriors, també vinculat a la Fundació Família i Benestar Social (1987), va arribar al CECAS el 1995 com Administrador. Si tinguéssim que definir el que ha suposat el Frederic Bayer per la nostra entitat i les persones que hi col·laboren i hi treballen, és l’estabilitat i la tranquil·litat de saber que darrera la Fundació hi havia un home coneixedor i experimentat en la gestió de fundacions de marcat caràcter social. Des de, fins quan el vàrem acomiadar en les Jornades de 2019, va transmetre la seguretat d’aquell home que sap que el més important és la continuïtat de l’atenció a les persones usuàries i per tant el donar un marc d’estabilitat a la gent de l’atenció directe, evitant les preocupacions que els pogueren pertorbar. Davant els problemes, veia possibilitats on altres no les veien i feia fàcil el que era realment complicat. La seva serenitat tenyida de rauxa el feia ser pragmàtic i efectiu en la gestió i els projectes de l’entitat. Era seriós en la seva feina, però coneixia a molta gent i molta gent el coneixia.

Era culé culé, i li agradava l’art. La seva esposa Maria Dolors (pintora) i la seva germana Delfina, han estat durant molt de temps voluntàries del CECAS.

Equip CECAS

Molts recordarem sempre el Frederic Bayer com una persona competent, senzilla, treballadora, eficient,… Una persona que sempre transmetia pau. Jo vaig tenir la sort de col·laborar amb ell força temps, primer a Càritas quan ell era membre del Consell, sent la persona de confiança del Cardenal Jubany i de Mn. Ventosa i després al CECAS (Centre Català de Solidaritat). Quantes vegades m’he preguntat què hauria estat al CECAS sense ell! Sols sé que el Frederic va contribuir a donar-li tal impuls que per això va poder anar endavant. Cal valorar, i molt, el que representa implicar-se amb entusiasme en un projecte social, tenint sempre els comptes clars perquè vetllava en tot moment per l’economia del projecte. Sóc testimoni de la tasca que va fer en Frederic com aquell que no fa res. Era una persona tan senzilla, tan influent que va facilitar sempre la col·laboració amb les altres persones, els bons professionals que avui porten la Fundació endavant.

Per tot això, vull donar les gràcies al Frederic en nom de tots aquells que al llarg dels anys s’han beneficiat del seu treball i també li haig de donar les gràcies pel regal que ens ha fet a tots els que vam treballar amb ell. Sempre el tindrem a prop.

Pilar Malla Escofet