JORNADES NOUS CONTRACTATS FUNDACIÓ CECAS 2021

El passat 1 i 2 de desembre de 2021 es van celebrar a la nostra entitat les Jornades de Nous Contractats de la Fundació CECAS, cal destacar que les darreres edicions es van haver de suspendre per la pandèmia del COVID-19.

El dia 1 de desembre es va realitzar a la C.T. de Can Puig. En aquesta jornada hi van participar les persones que s’han incorporat aquest darrer any i escaig a l’equip de professionals de diferents serveis de CECAS.

Concretament hi van participar: de Serveis generals la Sònia Piñan i Maria López, de l’Equip sanitari l’Adrián Machado i la Marta Aguirre, d’Acollida en Sergio González, la Judit Ballestero i la Gemma Asensio. De Can Puig la Marta Martorell, la María Nicolás, la Viktoria Yuzbashyan i en Diego Rojas i de Tarragona l’Albert Vicente, l’Alícia Gran i la Laura Solano.

La formació va anar a càrrec de persones que porten un llarg recorregut professional a CECAS desenvolupant diferents rols i tasques i amb expertesa amb la temàtica presentada: Joan Ramon, director de la C.T. de Can Puig que va exposar l’aplicació del Model Comunitari a Comunitats Terapèutiques per a persones amb conducta addictiva, incloent uns apunts de treball en l’àmbit de famílies.

La Marta Botija, treballadora social del procés d’acollida i C.T. de Can Puig ens va presentar els aspectes de l’àmbit social vinculat al tractament terapèutic de CECAS i en substitució de l’Eulàlia Balaguer que no va poder assistir, va parlar del programa de patologia dual al CECAS.

Joan Vidal director mèdic, va presentar els aspectes de l’àmbit sanitari vinculat al tractament terapèutic de CECAS. Va concloure aquest primer dia de jornada en Ramon Tous, vicepresident del CECAS exposant la missió, visió i valors de la nostra entitat.

El dia següent les jornades es varen fer a la C.T. de Tarragona Varem començar la sessió del matí de dijous amb la sessió de Prevenció de Riscos Laborals presentada per la Guillermina Martín de SEPRA. A continuació varem seguir amb les següents presentacions: Claustre Ventura, directora de la C.T. de Tarragona que va treballar l’addicció de la dona i les claus pel seu abordatge. Després de dinar en Ferran Solé, director assistencial, va concloure la jornada fent una avaluació de la jornada i una valoració de com estem al CECAS a través d’una dinàmica grupal. També es va fer entrega del dossier de Bones Pràctiques: Comunitats terapèutiques i pisos i el llibre d’Un Projecte per a l’home a totes les persones participants a la jornada.

Agrair la participació del vicepresident de CECAS el Sr. Ramon Tous que ens va acompanyar durant el 1r dia de la jornada i que ens va transmetre la missió, visió i valors de la Fundació CECAS.

Es va aprofitar les jornades per poder conèixer les instal·lacions i el funcionament de les C.T. de Can Puig i Tarragona per part de totes les persones professionals participants que no havien tingut la oportunitat de visitar.

Destaquem que aquesta jornada laboral on es va aprofundir sobre algunes temàtiques relacionades en l’àmbit de la intervenció bio-psico-social de les drogodependències, va ajudar a conèixer a companys/es d’altres projectes i també a millorar la cohesió entre els que vam participar-hi.

Durant els esmorzars, dinars i visites a les C.T. es va percebre un ambient no només de treball, sinó de coneixença i compartir experiències entre professionals de serveis amb els que amb la nostra tasca diària no hi tenim contacte.

Per finalitzar, agrair a tots els projectes la reorganització dels serveis per tal de que alguns/es companys/es participessin en aquestes jornades i també als equips de C.T. Can Puig i C.T. de Tarragona per la bona acollida i organització d’aquestes.

Laura Solano (C.T. Tarragona)