Reunió de CECAS amb la CET

El dia 6 de maig ens vam desplaçar a Tarragona al santuari de la Mare de Déu de Loreto, regentat pels pares Rogacionistes. Hi vam assistir convocats pels membres de la Conferència Episcopal Tarraconense en Jaume Solé patró i secretari del Patronat CECAS, en Ferran Solé director de la Fundació i jo mateix Ramon Tous com a vicepresident.

La trobada de tots els bisbes tenia com objectiu donar comptes de la nostra Fundació i al mateix temps de recordatori i posada al dia de diferents temes. La reunió va ser presidida per l’arquebisbe de Tarragona Mons. Joan  Planellas, pel cardenal arquebisbe de Barcelona Mons. Joan Josep Omella i pel secretari de la CET Mons. Sergi Gordo bisbe de Tortosa. També hi va assistir Mn. Enric Termes subsecretari de la CET.

Primer de tot, en Jaume  Solé va fer una presentació inicial de la Fundació. A continuació en Ferran Solé va presentar l’activitat de CECAS i  la memòria del 2023. Es van remarcar alguns indicadors de l’activitat així com el context i perfil concret de les persones usuàries. També una menció explícita al treball professional en les diferents etapes assistencials, la relació amb les famílies i entorn, la implicació de l’administració pública i d’una manera explícita de les Càritas diocesanes a través  del compromís històric de la CET.

A continuació, el vicepresident Ramon Tous, va fer una intervenció posant èmfasi en la història inicial de CECAS i la decisió concreta de la CET, a través de les Càritas diocesanes de Catalunya, de recolzar la Fundació amb voluntat de participar com a tals en una obra de marcat sentit social com és el de la drogoaddicció. El compromís dels treballadors i treballadores però també dels voluntaris i voluntàries que sempre han estat una marca del perfil propi de  CECAS, representa la concreció dels valors i missió de la Fundació. Es va deixar també constància de que disposem d’un CAS no sectorialitzat obert a tot Catalunya, porta d’entrada i de diagnòstic a ingrés de Comunitat Terapèutica o centre de dia o assistència ambulatòria. Finalment es va  exposar la feina de la Fundació, vertebrada pel coneixement científic, l’actitud professional i sobretot amb una cura i atenció global de la persona, en el seu conjunt  bio-psico-social i espiritual.

Es va obrir un torn de paraules a tall de diàleg que va ser molt participat i aclaridor, entre ells vers el tema espiritual. Es va fer esment que justament aquest any la Jornada anual de formació conjunta va girar entorn del tema: “Espiritualitat i Addiccions”.

Finalment, vam fer menció de la situació dels immobles on treballem, transmetent la necessitat d’aconseguir espais més amplis, adaptant-nos a l’ampliació de places dels serveis que s’ha aconseguit aquest darrer any a la Fundació.

Va ser una trobada on es va poder complir el seu objectiu: presentar la situació actual de CECAS compartint una fecunda trobada de l’Església a Catalunya.

Ramon Tous.

Vicepresident de CECAS.