Visita del secretari general i del secretari d’Afers Socials i Famílies de Drets Socials de la Generalitat a la Comunitat Terapèutica de dones de Tarragona

El dia 19 de maig el secretari general del Departament de Drets Socials, Oriol Amorós i el secretari d’Afers Socials i Famílies del mateix departament, Lluís Torrens, varen visitar la Comunitat Terapèutica de Tarragona del CECAS. Per part del CECAS, varen rebre els secretaris en Ramon Tous, vicepresident de la Fundació, Maria Roig, gestora de qualitat de CECAS i en Ferran Solé, director general.

Dues residents de la Comunitat Terapèutica acompanyades de la directora de la Comunitat Claustre Ventura varen guiar la visita, mostrant-los les diverses instal·lacions i activitats que es fan a la Comunitat. Durant la visita els secretaris varen poder conversar amb algunes usuàries sobre l’experiència del tractament en Comunitat Terapèutica i dels seus objectius de futur. Tanmateix van conèixer de prop el dia a dia de la Comunitat i les diferents tasques i activitats terapèutiques que s’hi fan, com alguns dels sectors de treball com la cuina, la neteja i altres.

Al finalitzar la visita es va fer una reunió de treball amb els secretaris per presentar els programes de la Fundació i compartir aquells aspectes que com a sector actualment ens preocupen i voldríem seguir millorant.

La Comunitat Terapèutica de dones de Tarragona és un servei per a la rehabilitació de dones amb addiccions a substàncies o altres conductes addictives i que es troben en situació de maltractament i/o risc d’exclusió social. El seu objectiu és facilitar un entorn favorable per motivar el canvi, promovent el creixement personal i aconseguir la reinserció social de les persones residents.

Ferran Solé, director general del CECAS