El CECAS és guardonat amb el Premi Ramon de Teserach de l’Acadèmia de Metges

El projecte “Treball terapèutic i educatiu per promoure la salut i benestar de la persona drogodepenent” que promou l’educació sanitària de les persones usuàries del CECAS, ha estat guardonat amb el Premi Ramon de Teserach 2023.

L’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears va lliurar dimarts passat, 23 de maig, els Premis que reconeixen l’activitat que, en pro de la promoció de la salut, hagi desenvolupat una entitat cívica sense ànim de lucre. L’acte va ser conduit per la periodista Mariona Dinarès i va tenir lloc a l’auditori de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques. Josep Maria Llobet d’Assistència Sanitària Col·legial i la Dra. Ma Dolors Sintes, Presidenta del Tribunal i membre de la Junta permanent de l’Acadèmia varen fer entrega del premi. En nom del CECAS recollí el reconeixement, el membre del Patronat de la Fundació i metge, Juli de Nadal.

El projecte “Treball terapèutic i educatiu per promoure la salut i benestar de la persona drogodependent” ha posat de manifest la importància d’ensenyar a través de xerrades i tallers les bones pràctiques en matèria de salut realitzades per la infermera Marta Escolà i de tot l’equip interdisciplinari del CECAS: 48 xerrades i tallers, entre els quals, una xerrada d’autocura i dos tallers d’estiraments i d’higiene personal, alimentació saludable, higiene personal, etc.

La fundació CECAS és una entitat catalana que treballa en la rehabilitació i reinserció de les persones drogodependents. Per rehabilitar i reinserir en la societat a la persona drogodependent usuària de la fundació, aquesta ingressa en un Centre de Dia o Comunitat Terapèutica del CECAS. En aquests centres, la persona drogoaddicte realitza un procés terapèutic que li atorga el benestar, l’autonomia i l’autoestima per encarar una vida sense drogues. Dintre d’aquest procés es duen a terme diferents accions tenint en compte que és un perfil de persona que pel patiment que sofreix (raó de la drogoaddicció), ha anat perdent cura personal. Entre les diferents activitats del programa educatiu i terapèutic que fa l’equip interdisciplinari de l’entitat es vetlla i s’acompanya la promoció de la salut de les persones usuàries.

Ferran Solé, director general del CECAS.