Justícia distingeix a la Fundació CECAS per la seva col·laboració i compromís amb els serveis de mesures penals, de reinserció i d’atenció a la víctima

El dia dijous 22 de setembre la Fundació CECAS ha rebut del Departament de Justícia la distinció pública del tradicional acte de la Festivitat de la Mare de Déu de la Mercè.

La consellera de Justícia, Lourdes Ciuró i Buldó, ha presidit aquest acte de lliurament de distincions a persones, institucions i entitats, per la seva feina i la seva contribució als serveis d’execució penal de Catalunya, que fan una feina imprescindible per a la consolidació de la rehabilitació i reinserció de les persones sotmeses a mesures penals.

Aquest acte es celebra anualment amb motiu de la festivitat de la Mercè, la patrona de les institucions penitenciàries. “Avui representeu la cara visible d’aquest compromís amb les polítiques públiques de reinserció social”, ha dit la consellera, que ha afegit: “Les persones a qui atenem, un dia compleixen la pena, retornen a la societat i és el nostre deure posar tots els esforços perquè sigui amb les màximes garanties tant per a elles com per a la resta de població”.

En aquesta tasca col·labora “un ampli ventall de professionals que conformeu aquest engranatge de més de 9.000 persones”, ha destacat la titular de Justícia. Un total de 41 professionals han estat distingits per la seva implicació i dedicació professional, així com d’altres professionals, entitats i fundacions que ha qualificat de “cabdal” la seva col·laboració: el Centre Català de Solidaritat (CECAS), la Fundació Universitària Martí l’Humà, la Fundació Banc dels Aliments, la Fundació Privada Sant Antoni Abat, l’Associació Catalana de Traumàtics Cranioencefàlics i Dany Cerebral (TraCE), la UTE Abril –formada per Ampans i Catalònia–, la Fundació Vicki Bernadet i Support-Girona. La consellera ha lloat el compromís de les distingides enguany i ha afirmat que, des dels seus àmbits d’actuació, esdevenen actors imprescindibles i contribueixen al bon funcionament dels serveis d’execució penal.

L’acte ha tingut lloc al Palau de Pedralbes de Barcelona, amb presència de familiars i companys/es de les persones que han estat distingides. De la Fundació CECAS han acompanyat al Director General de CECAS, Ferran Solé; la treballadora social, Eulàlia Balaguer i la Directora de la fase d’Acollida, Judit Ballestero. Ha assistit també a l’acte la Directora Cap de Servei de Medi Obert i Serveis Socials del Departament de Justícia, Rosa Martínez qui va visitar CECAS Banys Nous el passat dijous 16 de setembre.