L’Arquebisbe de Tarragona rep a la Fundació CECAS

El dia 30 de novembre, festa de St. Andreu apòstol, ens vam desplaçar a Tarragona, en Ferran Solé, director de CECAS, Salvador Busquets membre del patronat, jo mateix, Ramon Tous com a vicepresident i en Francesc Roig president de Càritas Catalunya que va arribar des de Reus, per la visita que teníem concertada amb l’arquebisbe de Tarragona i primat de l’Església tarraconense, Excm i Rvdm. Joan Planellas.

Després d’un ràpid viatge per carretera entre vinyes tardorals, vam arribar al palau episcopal. Contemplant la seva planta i tot pujant l’escalinata no vaig poder deixar de pensar en aquell gran cardenal, Francesc Vidal i Barraquer que va presidir la nostra església des d’aquestes estances.

Ens va rebre de seguida el nostre amfitrió i vam passar al seu despatx, just al bell mig de la torre que sobresurt del magnífic casal, tal com ens va explicar l’arquebisbe.

Asseguts entorn d’una taula i amb gran cordialitat vam anar exposant el perquè de la visita que des de molt temps teníem pensada i volguda. Ens vam presentar tot explicant la història de CECAS des del seu inici, mostrant el projecte i recordant les persones que el van fer possible amb seny i eficiència, Pilar Malla, Frederic Bayer i el Dr. Narcís Martí. Vam ressaltar el fet que el Concili Tarraconense de fa trenta anys, va decidir donar suport a aquesta obra social de reinserció de persones amb addiccions a drogues. I, per tant, assumint el compromís de fer-ho com a Conferència Episcopal Tarraconense que actualment presideix ell mateix i a través de totes les Càritas diocesanes catalanes i de Càritas Catalunya que actualment presideix el Sr. Francesc Roig.

A partir d’aquí vam desgranar els valors, la missió i l’ideal que sempre han marcat la Fundació CECAS, el nostre perfil. En Ferran va fer una més detallada explicació tècnica i entre tots vam poder expressar la fidelitat i el nostre compromís de continuar treballant pels fins del projecte. És a dir amb persones que sovint arriben en situacions molt fràgils, de marginació, exclusió social, desestructuració familiar, fallida personal i amb voluntat d’iniciar un procés de recuperació personal a tots nivells.

Vam renovar l’esperit de col·laboració amb la CET i amb les Càritas, a partir del mutu coneixement i confiança.

L’arquebisbe va estar molt participatiu i ens va animar a convocar-nos en la pròxima sessió de la CET del febrer 2024, a Tiana per renovar i posar al dia el coneixement de CECAS.

La reunió es va allargar durant una bona hora en un ambient de gran confiança i complicitat.

Ramon Tous i Quintana

Vicepresident de CECAS