PARTICIPACIÓ DEL CECAS TARRAGONA EN LA SEGONA TROBADA DE LES ENTITATS SOCIALS

Una seixantena de persones en representació de la dotzena d’entitats socials que actualment desenvolupen la seva tasca a l’Arquebisbat de Tarragona van participar, el passat dia 18 de novembre, en la segona trobada diocesana organitzada per la Delegació diocesana per la pastoral social. En representació del CECAS,  hi va participar per segon any la sotsdirectora Laura Solano de l’equip tècnic de la comunitat de dones de Tarragona i la voluntària Joana Coll que fa molts anys que està col·laborant amb el nostre recurs.

L’acte, que va tenir lloc al Palau arquebisbal, va començar amb unes paraules de Montserrat Esporrín, delegada de la diocesana de la pastoral social obrint l’acte per donar pas a una ponència titulada “Els últims”, que van realitzar dues persones que actualment estan desenvolupant tasques de voluntàries amb col·lectius de persones en situació de vulnerabilitat. Les ponència va estar dirigida a terme per la Gna. Regina Gobern Julia, religiosa del convent de Sant Benet de Montserrat, escriptora, ceramista, creadora de pàgines web i voluntària a C.P. de Can Brians. I per la Concepció Serra Teixidó, psicòloga en la especialitat clínica, psicoterapeuta, Màster en teràpia familiar sistèmica i en dol i pèrdues. Actualment està jubilada, fa de voluntària a l’Associació del Dol de Girona, al Monestir de Sant Benet de Montserrat i al Centre Penitenciari de Can Brians.

La cloenda de l’acte va ser per part de l’arquebisbe de Tarragona Joan Planellas. Al finalitzar la trobada, els assistents van poder visitar una petita exposició que recollia la tasca que desenvolupa cadascuna de les entitats socials de l’arxidiòcesi de Tarragona.

Les entitats que van participar en la trobada van ser: Càritas, CECAS, Fundació Casa Misericòrdia, Comitè Òscar Romero, Comunità Cenacolo, Fundació Pont i Gol, Justícia i Pau, Llar Natalis, Projectes Raquel i Àngel, Obra Pia Montserrat, Secretariat de Pastoral del Mar-Stella Maris i Secretariat de  Pastoral Penitenciària.

Laura Solano